امیرالمؤمنین علیبن ابیطالب علیهالسلام، امام اول (23 قبل از هجرت- 40 قمری) (1386)؛ نهجالبلاغه. ترجمه، حجتالاسلام محمد دشتی. قم: انتشارات دارالمعارف.
خمینی، روحالله، رهبر انقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران (1368-1279) (1389). صحیفه امام: مجموعه آثار امام خمینی (س) (بیانات، پیامها، مصاحبهها، احکام، اجازات شرعی و نامهها) (جلد هشتم). تهران: مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (س)، چاپ پنجم.
سند نقشه جامع علمی کشور (1389). شورای عالی انقلاب فرهنگی.
صمدیمیارکلائی، حمزه. و صمدیمیارکلائی، حسین. (1394الف). در مسیر نظریه رهبری حکیمانه اسلامی. نظریههای اجتماعی متفکران مسلمان، 5(1)، 201-163.
صمدیمیارکلائی، حسین. و صمدیمیارکلائی، حمزه. (1394ب). ترسیم نقشة روابط علّی عواملِ توسعة ظرفیت دانشگاه کارآفرین بهعنوان مرکز تولید دانش براساس تکنیک آزمایش و ارزیابی تصمیمگیری (DEMATLE). نشریه علمی و پژوهشی مدیریت اطلاعات و دانششناسی، 2(4)، 24-11.
صمدیمیارکلائی، حسین. آقاجانی، حسنعلی. و صمدیمیارکلائی، حمزه. (1394الف). بررسی و تبیین ظرفیت کارآفرینانه دانشگاههای منتخب استان مازندران. نشریه علمی و پژوهشی مدیریت دولتی، 7(1)، 132-111.
صمدیمیارکلائی، حسین. آقاجانی، حسنعلی. و صمدیمیارکلائی، حمزه. (1394ب). تبیین ظرفیت و فرهنگ کارآفرینانه در دانشگاه علوم پزشکی بابل از طریق روش تحلیل فازی. نشریه علمی و پژوهشی آموزشدر علومپزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، 15(21)، 145-134.
صمدیمیارکلائی، حمزه. (1390). پیچش پنج جانبه بومی همکاریهای دانشگاه، صنعت، دولت، مجلس شورای اسلامی و جامعه (مردم و محیط). دومین همایش ملی مدیریت پژوهش و فنآوری. 27 و 28 آذر 1390، تهران: سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران.
صمدیمیارکلائی، حمزه. و صمدیمیارکلائی، حسین. (1392). نظریهها و الگوهای ارتباط میان دانشگاهها و صنعت در اقتصاد دانش بنیان. فصلنامه رشد فناوری، 35(9)، 70-59.
صمدیمیارکلائی، حمزه. و صمدیمیارکلائی، حسین. (1396). روندها و روششناسیهای پژوهشی در مطالعات مدیریت دولتی: تحلیل محتوای نشریات برتر در یک دورهی پنجساله (2014-2010). فصلنامه رسالت مدیریت دولتی، 8(ویژهنامه 1396)، 116-99.
صمدیمیارکلائی، حمزه. و صمدیمیارکلائی، حسین. (1397). مقیاس سنجش رهبری حکیمانه در محیط کار (WLS): توسعه و اعتبارسنجی یک مقیاس چندبعدی. دوفصلنامه اسلام و مدیریت، 7(13)، 45-30.
فاتحراد، مهدی. نقوی، محمدحسین. و جلیلوند، محمدرضا. (1392). دانشگاه حکمتبنیان نهاد مبنایی پیشرفت متعالی. مطالعات معرفتی در دانشگاه اسلامی، 17(3)، 496-471.
Ackoff, R. L. (1989). From data to wisdom. Journal of applied systems analysis, 16(1), 3-9.
Aristotle. (2009). The Nicomachean Ethics (Oxford University Press: Oxford).
Baltes, P. B., & Kunzmann, U. (2003) Wisdom. The Psychologist, 16, 131-132.
Benson, L., & Harkavy, I. (2000). Higher education's third revolution: The emergence of the democratic cosmopolitan civic university. Cityscape: A Journal of Policy Development and Research, 5(1), 47-57.
Brown, A. (2012). Dogmatism. Encyclopedia of the Science of Learning, 1031-1032.
Butler, S. M. (2012). The Coming Higher-Ed Revolution. National Affairs, 10.
Drucker, P. F. (2002). The Effective Executive. United States: HarperCollins Publishers Inc.
Dworkin, R. W. (Winter 2019). The Limits of Science. National Affairs, 38.
Einstein, A. (1954). Ideas and Opinions. New York: Crown Publishers, Inc.
Etzkowitz, H. (2002). MIT and the Rise of Entrepreneurial Science. London: Routledge, Taylor & Francis Group.
Etzkowitz, H. (2013). Anatomy of the entrepreneurial university. Social Science Information, 52(3), 486-511.
Etzkowitz, H., & Viale, R. (2010). Polyvalent knowledge and the entrepreneurial university: A third academic revolution?. Critical Sociology, 36(4), 595-609.
Feyerabend, P. K. (2011). The Tyranny of Science. Edited and with an introduction by Eric Oberheim. Cambridge: Polity.
Feyerabend, P. K. (1993). Against Method: Outline of an Anarchistic Theory of Knowledge. third edition, UK, London: Verso.
Flyvbjerg, B. (2001). Making social science matter: Why social inquiry fails and how it can succeed again. Cambridge: Cambridge University Press.
Friedman, T. L. (2005). The World is Flat: A Brief History of the Twenty-First Century. New York: Farrar, Straus and Giroux.
Gallahan, G. (2018). Philosophy of Nature. British Journal for the History of Philosophy, 26(2), 396-405.
Gibb, A. (2012). Exploring the synergistic potential in entrepreneurial university development: towards the building of a strategic framework. Annals of Innovation & Entrepreneurship, 3(1), 16742.
Gibb, A., & Hannon, P. (2006). Towards the entrepreneurial university. International Journal of Entrepreneurship Education, 4(1), 73-110.
Goede, M. (2011). The wise society: beyond the knowledge economy. Foresight, 13(1), 36-45.
Goleman, D. (2000). Leadership that gets results. Harvard Business Review, 78(2), 4-17.
Goleman, D. (2004). What makes a leader?. Harvard Business Review, 82(1), 82-91.
Grossmann, I. (2017). Wisdom in Context. Perspectives on Psychological Science, Vol. 12(2) 233–257.
Grossmann, I., & Brienza, J. P. (2018). The Strengths of Wisdom Provide Unique Contributions to Improved Leadership, Sustainability, Inequality, Gross National Happiness, and Civic Discourse in the Face of Contemporary World Problems. Journal of Intelligence, 6(2), 22.
Horgan, J. (2015). The end of science: Facing the limits of knowledge in the twilight of the scientific age. Addison-Wesley: Helix Books.
Ipek, I., & Ziatdinov, R. (2017). New Approaches and Trends in the Philosophy of Educational Technology for Learning and Teaching Environments. European Journal of Contemporary Education, 6(3), 381-389.
Kuhn, T. (1996). The Structure of Scientific Revolutions. Third Edition, Chicago and Lordon: The University of Chicago Press.
Kupers, W., & Pauleen, D. J. (2013). A Handbook of Practical Wisdom: Leadership, Organization and Integral Business Practice. UK: Gowen Publishing Limited.
Magill, G. (2014). Religious Morality in John Henry Newman: Hermeneutics of the Imagination. Springer.
Maxwell, N. (1992). What Kind of Inquiry Can Best Help Us Create a Good World? Science, Technology, & Human Values, 17(2), 205-227.
Maxwell, N. (2004). In Defence of Seeking Wisdom. Metaphilosophy, 39, 733-743.
Maxwell, N. (2007). From knowledge to wisdom: the need for an academic revolution. London Review of Education, 5(2), 97–115.
Maxwell, N. (2014). How Universities Can Help Create a Wiser World: The Urgent Need for an Academic Revolution. USA: Ingram Book Company.
Moore, M. H. (1995). Creating public value: Strategic management in government. Harvard: Harvard University Press.
Nonaka, I., & Takeuchi, H. (2011). The Wise Leader. Harvard Business Review, 89(5), 57-67.
Pan, D. (1998). The Crisis of the Humanities and the End of the University. Telos, 111, 69-106.
Pigliucci, M. (2018). Philosophy of Nature. Philosophy Now, 126.
Rodrigues, C. (2011). Universities, the second academic revolution and regional development: a tale (solely) made of “techvalleys”?. European Planning Studies, 19(2), 179-194.
Rokeach. M. (1954). The nature and meaning of dogmatism. Psychological Review, 61(3), 194-204.
Rooney, D. (2013). Grounding organizational wisdom theory: Ontology, epistemology, and methodology. In Kupers, W., & D. J. Pauleen (Ed.) A handbook of practical wisdom: Leadership, organization and integral business practice (pp. 79-98). UK: Gowen Publishing Limited.
Samadi-Miarkolaei, H., & Samadi-Miarkolaei, H. (2014). Review the Industry-University Interactional Models in Knowledge-Based Economy. International Journal of Economy, Management and Social Sciences, 3(6). 325–333.
Samadi-Miarkolaei, H., & Samadi-Miarkolaei, H. (2018). Entrepreneurial University, a Necessity for Knowledge-Based Economy; Evaluation and Explanation of Entrepreneurial Capacity of University of Mazandaran. IAU International Journal of Social Sciences, 8(8), 53-66.
Senge, P. M. (1990). The fifth discipline: the art and practice of the learning organization. First edition, New York: Bantam Doubleday Dell Publishing Group, Inc.
Shane, S. (2004). Academic Entrepreneurship: University Spinoffs and Wealth Creation. UK: Cheltenham, Edward Elgar Publishing.
Siegel, D. S., & Wright, M. (2015). Academic Entrepreneurship: Time for a Rethink? British Journal of Management, 26, 582–595.
Stack, L. (2016). Doing the right things right: how the effective executive spends time. Oakland: Berrett-Koehler Publishers.
Stenmark, M. (1995). Rationality in science, religion, and everyday life: A critical evaluation of four models of rationality. Notre Dame, Indiana: University of Notre Dame Pess.
Takeuchi, H. (2013). Wise Leadership and Wise Capitalism. Kindai Management Review, 1, 17-27.
Zeleny, M. (2006). From knowledge to wisdom: On being informed and knowledgeable, becoming wise and ethical. International Journal of Information Technology & Decision Making, 5(04), 751-762.