منابع
امینی، علیرضا و فتاحی، حمیدرضا (1397). «طراحی الگوی بینالمللیسازی بنگاههای کوچک و متوسط در شرکتهای دانشبنیان مبتنی بر نانو». مدیریت بازرگانی، دورۀ 10، شمارۀ 3، ص ۵۸۳-۶۰۲.
امین بیدختی، علیاکبر و زرگر، مجتبی (1390). «بررسی موانع موجود در توسعۀ بنگاههای کوچک و متوسط (SMEs) و ارائۀ چارچوب حمایت از این بنگاهها». مجلۀ کار و جامعه، دورۀ 32، شمارۀ 138، ص 34-۴۸.
پرارین، امیر (1395). «تأثیر جهانیشدن بر عملکرد صادراتی محصولات نرمافزاری شرکت همکاران سیستم در بخش صنایع به کشورهای حوزۀ خلیج فارس». پایاننامۀ کارشناسی ارشد. دانشگاه آزاد اسلامی.
خاکی، غلامرضا (1390). روش تحقیق در مدیریت. انتشارات بازتاب.
خواجهوند. س. (1392). «بررسی عوامل مؤثر بر توسعۀ رفتار شهروند سازمانی در سازمان امور مالیاتی تهران با استفاده از روش دلفی». پایاننامۀ کارشناسی ارشد. دانشگاه آزاد اسلامی.
رضااسمعیلی، س. ف. (1395). «بررسی تأثیرات نوآوری در بینالمللیکردن کسبوکارهای کوچک کاشی و سرامیک (مورد مطالعه: کاشی و سرامیک البرز)». پایاننامۀ کارشناسی ارشد. دانشگاه آزاد اسلامی.
رضوانی، مهران و کلابی، امیرمحمد (1391). «مفهومپردازی راهبردهای کارآفرینانه در بازاریابی بنگاههای کوچک و متوسط کارآفرین صنایع غذایی». چشمانداز مدیریت بازرگانی (چشمانداز مدیریت ̓پیام مدیریت̔)، دورۀ 11، شمارۀ 10، ص ۱۳۷-۱۵۸.
رمضانیان، محمدرحیم، نصیر، ابوالقاسم و عبدی، عبدالله (1391). «تحلیل ریسک توسعۀ محصول جدید (NPD) با استفاده از شبکههای بیز (BNs)». فصلنامۀ علمی_تخصصی بازاریابی نوین، سال دوم، شمارۀ 1، ص 185-202.
صنوبر، ناصر، سروری، رحیم و جبارزاده، یونس (1397). «بینالمللیشدن شرکتهای دانش بنیان: نقش دانش بازار خارجی و تشخیص فرصت کارآفرینانۀ بینالمللی». توسعۀ کارآفرینی، دورۀ 11، شمارۀ 3، ص 461-479.
عباسی اسفنجانی، حسین، سلیمی باهر، مینو و خدایی گرگری، محمدتقی (1398). «بررسی تأثیر دانش بازرگانی بر فرایند بینالمللیشدن کسبوکارها». رشد فناوری، دورۀ 15، شمارۀ 58، ص ۱۳-۲۲.
فتاحی، حمید رضا (1396). «طراحی مدل بینالمللیسازی کسبوکارهای کوچک و متوسط دانشبنیان فعـال در حـوزۀ نـانو فنـاوری ایران». پایاننامۀ کارشناسی ارشد. کاشان: دانشگاه کاشان.
قاسمی، وحید (1389). مدلسازی معادلۀ ساختاری در پژوهشهای اجتماعی با کاربرد Amos Graphics. تهران: انتشارات جامعهشناسان.
قلندری، ع. ا. (1392). «شناسایی و رتبهبندی عوامل تأثیرگذار بر توسعۀ کسبوکارهای صنعتی کوچک و متوسط در استان مازندران بر اساس مدل تاپسیس». پایاننامۀ کارشناسی ارشد. دانشگاه آزاد اسلامی.
ملاحسینی، علی و فتحی، فرید (1390). «بررسی متغیرهای مؤثر بر الگوی نوآوری در شرکتهای متوسط و کوچک شهر کرمان». دوفصلنامۀ برنامه و بودجه، دوره 14، شماره 108، ص ۵۹-۷۴.
Etemad, H. (1999). “Globalization and the small and medium-sized enterprises: Search for potent strategies”. Global Focus, 11(3), pp. 85-104.
Genc, E., Dayan, M., and Genc, O. F. (2019). “The impact of SME internationalization on innovation: The mediating role of market and entrepreneurial orientation”. Industrial Marketing Management, 82 (2019), pp. 253-264.
Hsieh, L., Child, J., Narooz, R., Elbanna, S., Karmowska, J., Marinova, S., and Zhang, Y. (2019). “A multidimensional perspective of SME internationalization speed: The influence of entrepreneurial characteristics”. International Business Review, 28(2), pp. 268-283.
Hymer, S.H. (1960). The international operations of national firms: A Study of Direct Foreign Investment (Doctoral dissertation, Massachusetts Institute of Technology), MIT Press, Cambridge, MA.
Karadeniz, E. E., and Göçer, K. (2007). “Internationalization of small firms: a case study of Turkish small‐and medium‐sized enterprises”. European Business Review. 19(5), pp. 387– 403.
Martínez-Román, J.A., Gamero, J., de Loreto Delgado-González, M., and Tamayo, J.A. (2019). “Innovativeness and internationalization in Small and medium businesses: An empirical analysis in European countries”. Technological Forecasting and Social Change, 148, pp. 119716.
Mockaitis A.I., Vaiginiene, E., and Giedraitis, V. (2006). “The internationalization efforts of Lithuanian manufacturing firms—strategy or luck?” Research in International Business and Finance, 20(1), pp. 111–126.
Ratten, V., Ramadani, V., Dana, L. P., Hoy, F., and Ferreira, J. (2017). “Family entrepreneurship and internationalization strategies”. Review of International Business and Strategy, 27(2), pp. 150-160.