آذر، عادل، احمدی، پرویز و سبط محمدوحید. (1389). طراحی مدل انتخاب نیروی انسانی با رویکرد داده کاوی (مورد: استخدام داوطلبان آزمون های ورودی یک بانک تجاری در ایران). مدیریت فناوری اطلاعات، 2 (4 ):3- 22.
اکبری، امیر، شیرخدایی، میثم و نجات، سهیل. (1395). بخش بندی بازار بیمه عمر از طریق سبک زندگی مشتریان با استفاده از الگوی AOI. تحقیقات بازاریابی نوین، (21)، 55–74.
باش افشار، مریم، سعیدپناه، مسعود و تیره عیدوزهی، فرشید. (1397). الگوی خوشهبندی مشتریان بیمۀ عمر (مطالعۀ موردی: یک شرکت بیمهای). پژوهشنامه بیمه، 13، 45 – 64.
بهروزیان، محمد (1395). دسته بندی خودکار متون با استفاده از تکنیک های داده کاوی. دومین همایش ملی کامپیوتر.
بهناز، شهرزاد و حسینی, راحیل (1397). دستهبندی سرویسهای مشتریان به لحاظ سطح استفاده از خدمات شبکه شتاب با استفاده از مدلهای ترکیبی. پژوهش های نوین در تصمیم گیری، 3(4): 51-70.
بیمه مرکزی ایران. (1390). آییننامه بیمه های زندگی و مستمری. تهران: انتشارات بیمه مرکزی ایران.
ترکی هرچگانی، نادر (1394). راهکارهای گسترش بیمه های عمر و پس انداز در ایران از منظر نمایندگان شرکت سهامی بیمه ایران شهر اصفهان. پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت دولتی، دانشگاه آزاد واحد خوراسگان.
حلاج نژادی، سیدهادی (۱۳۹۷). موضوع بیمه، مطالعه موردی: نگاهی عمیقتر به بیمه عمر، چهارمین سمپوزیوم بین المللی علوم مدیریت، تهران، موسسه آموزشی عالی مهر اروند و مرکز راهکارهای دستیابی به توسعه پایدار.
دامغانیان، حسین (1386). بازاریابی/ بیمه عمر (انفرادی). پژوهشنامه بیمه، 45، 106-109.
رجوعی، مرتضی و شیعه زاده، الهه. (1387). تعیین معیارهای جذابیت بازار و انتخاب بازار هدف. فصلنامه علمی تخصصی دانشگاه امام رضا، 5، 5-12.
شاهینی، شبنم، تربتی، مهشید و ایزدی ، عبدالرضا. (۱۳۹۵). داده کاوی در پایگاه داده های بزرگ: مفاهیم و روش ها، اولین کنفرانس بین المللی بازیابی تعاملی اطلاعات، کیش، دانشگاه تهران.
شریفی، سمیه (1396). دستهبندی مشتریان بیمه براساس دادهکاوی بیمه جهت تعیین سودآورترین نوع بیمه (مطالعه موردی:بیمه سامان). پایانامه کارشناسی ارشد رشته مهندسی کامیپوتر، دانشگاه آزاد اسلامی واحد صفاشهر.
شیرخدایی، میثم، نجات، سهیل و اکبری، امیر. (1395). بخش بندی بازار بیمه عمر از طریق سبک زندگی مشتریان با استفاده از الگوی AIO. تحقیقات بازاریابی نوین، 21: 55 - 74.
طاهری، آزاده (1397). بیمه مسئولیت مدنی در فضای مجازی. پایانامه کارشناسی ارشد، رشته حقوق خصوصی، دانشگاه آزاد اسلامی خوارسگان.
عابدی، مرتضی. (1395). رابطه بین فرهنگ طبقاتی مردم با خرید انواع بیمه در شهر اصفهان. پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد واحد خوراسگان.
عاملی بصیری، مرضیه و قرهخانی، محسن. (1394). طراحی و پیادهسازی سیستم پایلوت فروش متقاطع با استفاده از رویکرد ارزش مشتری در صنعت بیمۀ ایران. فصلنامه پژوهشنامه بیمه، 30(3)،21-40.
عباسی، زینب و محسن، حسنی (۱۳۹۷). شناسایی تاثیر ریسک های اقتصادی بر تقاضای بیمه ی عمر و عملکرد مالی شرکت های بیمه، نخستین همایش ملی حسابداری و مدیریت، نطنز، دانشگاه آزاد اسلامی واحد نطنز.
قرهخانی، محسن. و ابوالقاسمی، مریم (1394). کاربردهای داده کاوی در صنعت بیمه. تازه های جهان بیمه، (158,159)، 5–22.
کریمی، سیدمحمد (1390). ارزیابی عملکرد صنعت بیمه کشور و تبیین چشمانداز آینده. فصلنامه سیاست های مالی واقتصادی، ۱(۲)،۱۸۳-۲۰۲.
مومنی، منصور (1390). خوشهبندی دادهها (تحلیل خوشهای).تهران: انتشارات مولف.
Abdi, F., Khalili-Damghani, K., & Abolmakarem, S. (2018). Solving customer insurance coverage sales plan problem using a multi-stage data mining approach, Kybernetes, 47(1), 2-19.
Amorim, R. C., & Komisarczuk, P. (2012). On initializations for the Minkowski Weighted K-Means. In Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics), 7619 LNCS, 45-55.
Bingham, J.R., et al. (2005). Business Marketing. New York: McGrawHill Co
Blonder, N., Orsburn, BC., Blonder, J., & Gonzalez, C. A. (2019). Visual mass-spec share (vMS-Share): a new public web-based mass spectrometry visualization and data mining repository. J Proteomics Bioinform, 12, 6-15.
Boodhun, N., & Jayabalan, M. (2018). Risk prediction in life insurance industry using supervised learning algorithms. Complex & Intelligent Systems, 4(2), 145-154.
Camilleri, M. A. (2017). Market Segmentation, Targeting and Positioning BT - Travel Marketing, Tourism Economics and the Airline Product: An Introduction to Theory and Practice. Springer International Publishing.
Celebi, E, M., Kingravi, H., & Vela, P. A. (2013). A Comparative Study of Efficient Initialization Methods for the K-Means Clustering Algorithm. Expert Systems with Applications. 40, 200–210.
Chien-Wen, H. (2012). Using the Taguchi method for effective market segmentation. Expert Systems with Applications, 39, 5451–5459.
Destpand, S., & Thaker, I. (2010). Appropriate medical data categorization for data mining classification techniques. Medical Informatics and the Internet in Medicine,27(1): 59-67.
Fang, K., Jiang, Y., & Song, M. (2016). Customer profitability forecasting using Big Data analytics: A case study of the insurance industry. Computers & Industrial Engineering. 101, 554-564.
Goetzke, B. I., & Spiller, A. (2014). Health-improving lifestyles of organic and functional food consumers. British Food Journal, 116, 4-12.
Hand, D. J., Smyth, P., & Mannila, H. (2011). Principles of Data Mining. Cambridge, MA, USA: MIT Press.
Kaigorodova, G. N., & Mustafina, A. A. (2014). The influence of forms of insurance coverage organization on population's life quality. Mediterranean Journal of Social Sciences, 5(24), 118-123.
Lamberti, L., & Noci, G. (2009). Marketing strategy and marketing performance measurement system: Exploring the relationship, European Management Journal, 28 (2): 139-152.
Mahalakshmi, V., Chitra, D. (2014). An Empirical Study on Lifestyle Segmentation on the Retail Store Attributes that are Important to Old People. Asia Pacific Journal of Marketing & Management Review, l, 92-105,
Marbin, M., Seifuddin, F., Judy, J., Mahon, P. B., Bipolar Genome Study (BiGS) Consortium, Potash, J. B., & Zandi, P. P. (2012). Data mining approaches for genome-wide association of mood disorders. Psychiatric genetics, 22(2), 55–61.
McDonald, M., & Dunbar, I. (2012). Market Segmentation: How to do it and how to profit from it, Revised 4 th Edition. John Wiley & Sons.
Trindade. G, Dias. J, Ambrosio. J, (2017). Extracting clusters from aggregate panel data: A market segmentation study. Applied Mathematics and Computation, 296, 277–288.
Wu, Z., Lin, w., Zhang, Z., Wen, A., & Lin, L. (2017). An Ensemble Random Forest Algorithm for Insurance Big Data Analysis. International Conference on Computational Science and Engineering (CSE) and IEEE International Conference on Embedded and Ubiquitous Computing (EUC), Guangzhou, 531-536.