Requirement in Labor Market for Inventors with Approach Resistive Economy

Authors

Abstract

Attention to the importance of human capital and innovative products derived from these resources is very important. Considering the very top of the countris capacities in the field of Inventive human resources and  Impressive benefits for growth knowledge-based economy in Iran also the lack of researches in the field of  strategies of labor market for inventors in the country, The aim of this study is identify requirement of labor  market for inventors from viewpoint inventors for successful entry into the market. For providing information is used through questionnaire among Inventors. The results show that about 69% of inventors choice of  entrepreneurship as their career choice. In field of necessary skills to enter job life, inventors more than  anything know that Perseverance and seriousness of the work is important. And After that, there is creativity and innovation, public relations, collaboration and teamwork, time management and general administrative  skills.

Keywords


منابع
احمدی جشوقانی، عبداله. و اسماعیلیان، غلامرضا (1394). «ارزیابی اولویت‌بندی عوامل مؤثر بر بهبود تدوین استراتژی شرکت‌های کوچک و متوسط دانش‌بنیان با استفاده از مدل ANP». نشریة مدیریت فردا، 13(43).
اقبالی، سیدمحسن. و علی‌احمدی،‌ علیرضا. و حیدری، مهدی (1391). «عوامل مؤثر بر فرآیند تجاری‌سازی اختراعات و نوآوری‌های دانشگاهی در ایران». دومین کنفرانس ملی دانشجویی کارآفرینی.
انتظاری، یعقوب (1381). تحلیل نیازمندی صنعت دانش به دانش‌آموختگان آموزش عالی. تهران: مؤسسة پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی.
بختیاری، صادق (1389). «کار شایسته در بازار کار ایران». فصلنامة راهبرد، 19(57)، 63-83.
بندریان، رضا (1388). «بازاریابی و تجاری‌سازی فناوری‌های جدید: مراحل، عوامل تسهیل‌کننده و کلیدی موفقیت». فصلنامة رشد فناوری، 19.
بیانات مقام معظم رهبری در دیدار جمعی از کارآفرینان سراسر کشور، 16/6/1389.
چوبدار، قباد (1396). بررسی عوامل مؤثر بر صادرات خدمات فنی و مهندسی در ایران با رویکرد اقتصاد مقاومتی. (کارشناسی ارشد). دانشگاه شهید بهشتی تهران، ایران.
حقیقی، محمدعلی. و طیبی ابوالحسنی، سیدامیرحسین (1394). مدیریت تکنولوژی و نوآوری. تهران: نورا.
سیادت، فاطمه (1392). بررسی موانع و چالش‌های پیش روی تجاری‌سازی اختراعات و ارائة استراتژی‌های تسهیل‌کنندة مورد مطالعه: اختراعات شرکت‌کننده در جشنواره‌های اختراعات بنیاد ملی نخبگان. (کارشناسی ارشد). دانشگاه سمنان، ایران.
شهنازی، روح اله (1391). «عوامل مؤثر بر تولید صنایع با فناوری برتر در اقتصاد دانش‌محور (رهیافت panel Data به روشGLS)». فصلنامة رشد فناوری، 9(33).
رابرتسون، جیمز (1378). آیندة کار. ترجمة سیدمهدی الوانی و حسن دانایی‌فرد. تهران: نشر نی.
صمدآقایی، جلیل (1384). «انتخاب زندگی شغلی». نشریة کار و جامعه، 66.
طایی، حسن. (1387). «تحلیل بازار کار کشور از منظر اقتصاد دانایی». پژوهشنامة اقتصادی، 28، 73-97.
طایی، حسن (1382). «نگاهی به ابعاد و ویژگی‌های اشتغال در فعالیت‌های کشاورزی تهران». اولین همایش کشاورزی و توسعة ملی.
طیبی ابوالحسنی، سیدامیرحسین (1395). «نگرش راهبردی بر عوامل مؤثر بر تجاری‌سازی و ورود به بازار در ایران، مبتنی‌بر رویکرد فراترکیب». فصلنامة رهیافت، 26(3)، 19-36.
طیبی ابوالحسنی، سیدامیرحسین. و عزیزیان کلخوران، زهرا (1395). «نگاهی به راهبردهای اساسی پیشرفت در اقتصاد دانش‌بنیان ایران». نهمین کنگرة پیشگامان پیشرفت، تهران.
طیبی ابوالحسنی، امیرحسین. و رحمانی، مهدی. و اصنافی، امیررضا (1393). «بررسی میزان آمادگی گروه مشاوران جوان شهرداری مشهد برای پیاده‌سازی مدیریت دانش». هفتمین کنفرانس ملی و اولین کنفرانس بین‌المللی مدیریت دانش، تهران.
عابدین درکوش، فرید (1389). «حفاظت همزمان از اختراعات فناوری نانو در چندین کشور». ماهنامة فناوری نانو، 9(11)، 48 و 49.
عبدالملکی، حجت‌الله (1395). اقتصاد مقاومتی درآمدی بر مبانی، سیاست‌ها و برنامة عمل. تهران: سدید.
عبدالهی، فرحناز. و حمیدی‌زاده، محمدرضا (1393). «عوامل تأثیرگذار بر کارآفرینی سازمانی و نقش آن در پیاده‌سازی استراتژی‌های بازاریابی». منتشر‌شده در سایت www.modiryar.com.
قانون حمایت از شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان و تجاری‌سازی نوآوری‌ها و اختراعات، (1389). شمارۀ 579553/258 مورخ 30/8/1389.
قشمی، آرش (1384). «ارائة چارچوب ارزیابی مطالعات پیش‌سرمایه‌گذاری». مجموعه مقالات چهارمین همایش مشاوران سرمایه‌گذاری سیستم مالی و بانکی. تهران.
کلانتری، اسماعیل. و میگون پوری، محمدرضا. و یدالهی فارسی، جهانگیر (1394). «مطالعة عوامل سازمانی تأثیرگذار بر راهبرد تجاری‌سازی تحقیقات دانشگاهی (مورد مطالعه: فناوری نانو)». مدیریت فرهنگ سازمانی، 13(2).
گنجعلی، اسدلله. (1390). «مدل معماری منابع انسانی مبتنی‌بر شایستگی»، جزوة درسی مدیریت منابع انسانی پیشرفته، دانشگاه امام صادق (ع).
معمارنژاد، عباس (1384). «اقتصاد دانش‌بنیان». فصلنامة اقتصاد و تجارت نوین، 1.
ملک‌زاده، غلامرضا. و کیانی‌نژاد، آزاده (1390). «بررسی شاخص‌های فردی مؤثر مدیران شرکت‌های فناور نوپا؛ مطالعة موردی شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری خراسان». فصلنامة رشد فناوری، 7(26)، 25-32.
ملک‌زاده، غلامرضا. و خنده‌رو، نرگس. و صادقی، تورج (1394). «بازاریابی در شرکت‌های فناور کوچک و متوسط نوپا؛ چالش‌ها و راهکار». فصلنامة رشد فناوری، 11(43).
مهدی‌نژاد قوشچی، رحمان (1386). «نقش راهنمایی و مشاورة شغلی در انتخاب زندگی شغلی»، منتشرشده در سایت بازار کار.
میرحسینی، سیدحسن (1385). مقدمه‌ای بر حقوق مالکیت معنوی (مالکیت فکری). تهران: نشر میزان.
ناظمان، حمید. و اسلامی‌فر، علی (1389). «اقتصاد دانشی هند: الگویی برای توسعة پایدار در ایران». فصلنامة مطالعات شبه‌قاره، 2(3).
نوبخت، محمدباقر (1389). «نقش قانون کار در بازار کار و روابط کار در ایران». فصلنامة راهبرد، 19(57)، 37-62.
هادی‌زاده مقدم، اکرم. و زاهدیان‌نژاد، محمدحسین. و قنبرزاده میاندهی، رضا. و فخارمنش، سینا (1392). «الگوی عوامل مؤثر بر انگیزة گردشگران پزشکی برای ورود به ایران». چشم‌انداز مدیریت بازرگانی، 15، 59-79.
Blattman, C., Fiala, N., and Martinez, S. (2014). “Generating skilled selfemployment in developing countries: Experimental evidence from Uganda”. The Quarterly Journal of Economics, 129(2), 697–752.
Cecchini, S., and Madariaga, A. (2011). Conditional cash transfer programmes: The recent experience of Latin America and the Caribbean. Santiago de Chile: ECLAC.
Chamanski, A., and Waago, S. (2000). Tthe Organizational Success of New Technology-Based Firms. Stavanger University College, 1-73.
Galdo, J., & Chong, A. (2012). “Does the quality of public-sponsored training programmes matter? Evidence from bidding processes data”. Labour Economics, 19(6), 970–986.
Gliga, G., and Evers, N. (2010). “Marketing challenges for high-tech SMEs”. Innovative Marketing, 6 (3), 104-112.
Ibarrara´n, P., and Rosas-Shady, D. (2009). “Evaluating the impact of job training programmes in Latin America: Evidence from IDB funded operations”. Journal of Development Effectiveness, 1(2), 195–216.
Mohr, J., and Sarin, S. (2009). “Drucker’s insights on market orientation and innovation: implications for emerging areas in high-technology marketing”. Journal of the Academy of Marketing Science, 37(1), 85-96.
Mourelo, E.L., and Verónica, E. (2017). “Effectiveness of Active Labor Market Tools in Conditional Cash Transfers Programs: Evidence for Argentina”. World Development, 94, 422-447.
OECD (2001). Science, Technology and Industry Outlook, Paris: OECD.
O’Shea, R.P., Chugh, H. and Allen, T.J. (2008). “Determinants and consequences of university spinoffs activity: a conceptual framework”. Techno Transfer, 33, 653-666.
Porter, M.E. (2003). Building the Microeconomic Foundations of Competitiveness in the Global Competitiveness Report 2002-2003. World Economic Forum, New Yourk: Oxfore Universiyt Press.
Stampini, M., and Tornarolli, L. (2012). The growth of conditional cash transfers in Latin America and the Caribbean: Did they go too far?. Washington, DC: Inter-American Development Bank.
Stenberg, A., and Westerlund, O. (2015). “The long-term earnings consequences of general vs. specific training of the unemployed”. IZA Journal of European Labor Studies, 4(22), 2–26.
Yadav, N., Swami, S.,