TY - JOUR ID - 22232 TI - تأثیر هوش تجاری بر مدیریت ارتباط با مشتری مورد مطالعه: گروه شرکت‌های شاتل JO - سیاست نامه علم و فناوری JA - STPL LA - fa SN - 2476-7220 AU - علیخانی, میثم AU - نادری, نادر AU - کاظمی اسکری, فاطمه AD - 1. کارشناسی ارشد، مدیریت دولتی، دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه سیستان و بلوچستان، ایران 2.کارشناس دفترنهاد نمایندگی مقام معظم AD - 1- دکتری، مدیریت کارآفرینی، دانشکده کارآفرینی، دانشگاه رازی، ایران. AD - دانشجوی دکتری، مدیریت کارآفرینی، دانشکده کارآفرینی، دانشگاه رازی، ایران Y1 - 2021 PY - 2021 VL - IS - SP - EP - KW - هوش تجاری KW - مدیریت ارتباط با مشتری KW - مزیت رقابتی DO - N2 - این تحقیق به تأثیر هوش تجاری بر مدیریت ارتباط با مشتری که یکی از مهمترین دارایی اغلب سازمان‌ها است و بقا و کسب موفقیت بیشتردر زمینه تجاری را برای هر سازمانی به همراه دارد می‌پردازد. هدف از استفاده هوش تجاری در سازمان این است که با پردازش و تحلیل حجم بالای داده‌ ها بتوانیم اطلاعات سودمند در جهت بهبود تصمیم گیری‌ها و صرفه جویی در هزینه‌ها و کشف فرصت‌های تجاری جدید، بدست آوریم. با توجه به اهمیت بالای مدیریت ارتباط با مشتری و رشد روز افزون فناوری اطلاعات و گرایش سازمان‌ها به سمت هوشمند سازی برای رسیدن به اهداف تجاری، این تحقیق با هدف یافتن راهکارهایی برای حفظ و نگهداری مشتریان سود آور برای سازمان انجام می‌شود و در پی پاسخ به این پرسش هستیم که آیا استفاده از هوش تجاری و بهره‌مندی از کاربردهای آن می‌تواند به حفظ و رضایت مشتریان کمک کند. این تحقیق از نظر هدف تحقیقی کاربردی محسوب می‌شود. جامعه آماری پژوهش شامل مدیران و کارشناسان بخش نرم افزار و پشتیبانی فنی cs گروه فناوری ارتباطات و اطلاعات شاتل می‌باشد که حجم نمونه به وسیله جدول مورگان 140 نفر انتخاب شده است و نمونه گیری تصادفی ساده است. ابزار گردآوری اطلاعات به صورت پرسشنامه‌ای و کتابخانه‌ای می‌باشد. تحقیق پیش رو با استفاده از نرم افزار PLS به تحلیل داده-ها و آزمون فرضیه و فرض‌های آماری می‌پردازد. نتایج تحقیق نشان می‌دهد بین مدیریت ارتباط با مشتری و هوش تجاری رابطه معناداری وجود دارد. UR - https://stpl.ristip.sharif.ir/article_22232.html L1 - https://stpl.ristip.sharif.ir/article_22232_9080050891aba33d28759aa9c50371fa.pdf ER -