TY - JOUR ID - 21361 TI - رویکرد جریان دانش و نقش آن در کارآفرینی سازمانی JO - سیاست نامه علم و فناوری JA - STPL LA - fa SN - 2476-7220 AU - زاهدی, محمدرضا AU - جوادی کمنی, سکینه AD - استادیار دانشگاه صنعتی مالک اشتر AD - دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه علم و صنعت Y1 - 2018 PY - 2018 VL - 08 IS - 3 SP - 63 EP - 75 KW - کارآفرینی سازمانی KW - جریانِ دانش KW - مدیریت دانش DO - N2 - جریانِ دانش رصد مستمر راهبرد و فناوری است که به منظور کسب، انتخاب، سازمان دهی و به کارگیری تخصص ها و اطلاعاتِ حیاتی برای کسب و کار درجهت بهبود کیفیت تصمیم گیری و کسب وکار استفاده می شود. کارآفرینی در سازمان های امروزی مستلزم ایجاد خلاقیت و نوآوری است و در بیشتر کشورهای توسعه یافته سازمان ها از دیوان سالاری (بوروکراسی) به وضعیت کارآفرینی سازمانی درحال انتقال اند. هدف اصلی از این پژوهش بررسی رویکرد جریانِ دانش و نقش آن در کارآفرینی سازمانی است. روش تحقیق مرور اسناد و مدارک کتابخانه ای است. نتایج تحقیق و بررسی مدل های موجود در زمینۀ جریان دانش نشان می دهد که جریانِ دانش بستری برای تأمین نیاز کارآفرینانۀ سازمان و پرورش ایده های مناسب سازمان است. همچنین از منظر مدل های کارآفرینی سازمانی مشخص شده که مجرای اصلی تأثیرگذاری جریان دانش بر کارآفرینی سازمانی توسعۀ دانش در سازمان و توسعۀ ایده ها و اختراعات و اکتشافات است. درنهایت پیشنهاد می شود، برای افزایش توان توسعۀ دانش و ایجاد رویکردهای جدید در جریان دانشِ سازمان، بخش های تحقیق و توسعه در سازمان ها و شرکت ها تأسیس شود. UR - https://stpl.ristip.sharif.ir/article_21361.html L1 - https://stpl.ristip.sharif.ir/article_21361_0fe8a9c5c5a840cf5d9bf4b73d8b9e21.pdf ER -